.

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ
Η δημιουργία του μαθήματος σε βίντεο και η ανάρτηση του στο διαδίκτυο είναι πρωτόγνωρο για τα Ελληνικά δεδομένα .
O καθηγητής χρησιμοποιεί ένα υπολογιστή laptop στο μάθημα , την οθόνη του υπολογιστή την μετατρέπει σε εικονικό πίνακα ,με τη βοήθεια του προγράμματος ζωγραφικής του υπολογιστή .
Οι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα μέσω βιντεοπροβολέα ,η στην πιό προχωρημένη κατάσταση ο κάθε μαθητής έχει τον υπολογιστή του συνδεδεμένο με τον υπολογιστή του καθηγητή .
Μην φαντασθείται ότι απαιτούνται κάμερες και άλλα , μόνο κατεβάζεις ένα πρόγραμμα δωρεάν το οποίο θα μετατρέπει αυτά που βλέπει στον εικονικό πίνακα-οθόνη και αυτά που ακούει σε βίντεο
Το τεχνικό μέρος της παραγωγής ενός μαθήματος σε βίντεο θα το βρείτε στο site . εδώ
Δεν υπάρχει κάμερα ,μόνο απεικόνηση αυτών που γράφει ο καθηγητής στην οθόνη ,όπως ακριβώς δείχνει η παραπάνω εικόνα .
Η μετατροπή του μαθήματος σε βίντεο θα γίνεται μόνο κατά την διάρκεια της παράδοσης του μαθήματος απο τον καθηγητή . Ο ήχος που θα ακούγεται στο βίντεο θα είναι κυρίως του καθηγητή , ο οποίος και θα είναι κοντά στο μικρόφωνο.
Τα πλεονεκτήματα της καταγραφής κάποιου μαθήματος σε βίντεο είναι πάρα πολλά για τον μαθητή και τον καθηγητή .
Για τον μαθητή είναι ότι όποια ώρα θέλει μπορεί να δεί το μάθημα , μπορεί να απουσιάσει απο κάποιο μάθημα , να το δεί η και να το ξαναδεί για να το μάθει καλύτερα το μάθημα η να το χρησιμοποιήσει για επαναλήψεις στις εξετάσεις ,δεν θα έχει και το άχγος να κρατήσει σημειώσεις η αν έγραψε σωστά τις σημειώσεις .
Μεγάλο πλεονέκτημα αποτελεί για τον καθηγητή η καταγραφή του μαθήματος σε βίντεο ,διότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να δεί κάποιες λεπτομέρειες του μαθήματος , να έχει έτοιμο το μάθημα του σε αρχείο , οπότε δεν θα χρειάζεται κάθε χρόνο να κάνει διπλό κόπο ,αλλά θα κοιτάζει να βελτιώσει το μάθημα του , ακόμη και όταν έχει πρόβλημα να μιλάει πολύ η να λέει τα ίδια πράγματα , βάζει και το βίντεο αν χρειασθεί .Σημαντικό για τους μαθητές είναι και η εκτύπωση του μαθήματος ανά πάσα στιγμή .
Μειονέκτημα αποτελεί ότι δεν διαθέτουν όλοι οι μαθητές υπολογιστή η internet , μιλάμε για το σπίτι κυρίως , ιδίως με την σημερινή οικονομική κατάσταση η οποία επικρατεί .
Μια ακαδημία στο εξωτερικό διαφημίζει ότι διαθέτει στο αρχείο της 4200 βίντεο διδασκαλίας μαθημάτων , αυτά τα βίντεο μπορεί να τα χρησιμοποιήσει εμπορικά , η να της χρησιμεύσουν για μαθήματα εξ αποστάσεως .
Παρακολούθησα πολλά απο αυτά τα βίντεο σε μερικά θέματα των μαθηματικών, τα βρήκα πρωτότυπα και ενδιαφέροντα . Πάρα πολύ καλά απο άποψη αισθητικής παρουσίας με αλλαγές χρωμάτων , παρότι είναι όλα γραμμένα σε στύλ ζωγραφικής με το χέρι .
Τα βίντεο είναι ανεβασμένα στο youtobe και έχουν ηλεκτρονικές διευθύνσεις ευτυχώς δεν είναι κλειδωμένα αλλά ελεύθερα .
Σας δίνω ένα ηλεκτρονικό σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε βιντεομάθημα μαθηματικών Γ λυκείου κατεύθυνσης , εισαγωγή στα όρια ,το συγκεκριμένο μάθημα έχει πάνω απο 1.000.000 προβολές , αυτό τα λέει όλα .
Αν είστε σχετικοί με το θέμα και δεν γνωρίζετε καλά την αγγλική μαθηματική ορολογία , μπορείτε να καταννοήσετε το μάθημα μόνο απο αυτά που γράφει ο καθηγητής Μάθημα
Το διαδίκτυο ήδη χρησιμοποιείται σε εξετάσεις γλωσομάθειας , στην πιστοποίησηση γνώσεων πληροφορικής , στην εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση κ,ά..
Φαντασθείτε το ίδιο σύστημα να χρησιμοποιείται στην τάξη , ο καθηγητής σε μια ηλεκτρονική διεύθυνση θα έχει καταχωρήσει το διαγώνισμα του , οι μαθητές , ο καθένας με το laptop του ,θα μπαίνουν όλοι ταυτόχρονα στη συγκεκριμένη διεύθυνση και θα καταγράφουν τις απαντήσεις τους και μόλις τελειώσουν θα μαθαίνουν και το βαθμό τους ..
.