Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2014

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ


     


.A thumbnail for: Limits 

 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ
 

  Η    δημιουργία του   μαθήματος σε βίντεο και η ανάρτηση του στο διαδίκτυο είναι πρωτόγνωρο για τα Ελληνικά  δεδομένα .
  O καθηγητής  χρησιμοποιεί ένα υπολογιστή laptop στο μάθημα , την οθόνη του υπολογιστή την μετατρέπει σε εικονικό πίνακα   ,με τη βοήθεια  του προγράμματος ζωγραφικής  του υπολογιστή  .
  Οι  μαθητές   παρακολουθούν το μάθημα    μέσω βιντεοπροβολέα ,η στην πιό προχωρημένη κατάσταση ο κάθε μαθητής  έχει τον υπολογιστή του  συνδεδεμένο με τον υπολογιστή  του καθηγητή .
    Μην φαντασθείται ότι απαιτούνται κάμερες και άλλα , μόνο κατεβάζεις  ένα πρόγραμμα δωρεάν το οποίο θα μετατρέπει αυτά που βλέπει στον εικονικό πίνακα-οθόνη και αυτά που ακούει σε βίντεο
     Το τεχνικό μέρος της παραγωγής  ενός μαθήματος σε βίντεο θα το βρείτε στο site .    εδώ
  Δεν υπάρχει κάμερα ,μόνο απεικόνηση αυτών που γράφει ο καθηγητής  στην οθόνη ,όπως ακριβώς δείχνει η παραπάνω  εικόνα .
     Η μετατροπή του μαθήματος σε βίντεο θα γίνεται μόνο κατά την διάρκεια της παράδοσης του μαθήματος απο τον καθηγητή . Ο ήχος που θα ακούγεται στο βίντεο  θα είναι κυρίως του καθηγητή , ο οποίος και θα είναι κοντά στο μικρόφωνο.
   Τα πλεονεκτήματα της καταγραφής κάποιου  μαθήματος σε βίντεο είναι πάρα πολλά για τον μαθητή και τον καθηγητή .
   Για τον μαθητή είναι ότι όποια ώρα θέλει μπορεί να δεί το μάθημα , μπορεί να απουσιάσει απο κάποιο μάθημα , να το δεί η και να το ξαναδεί  για να το μάθει καλύτερα το μάθημα  η να το χρησιμοποιήσει για  επαναλήψεις στις εξετάσεις ,δεν θα έχει και το άχγος να κρατήσει σημειώσεις η αν έγραψε σωστά τις σημειώσεις .
    Μεγάλο πλεονέκτημα αποτελεί  για τον καθηγητή η καταγραφή του μαθήματος σε βίντεο ,διότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να δεί κάποιες λεπτομέρειες του μαθήματος , να έχει έτοιμο το μάθημα του σε αρχείο , οπότε δεν θα χρειάζεται κάθε χρόνο να κάνει διπλό κόπο ,αλλά θα κοιτάζει να βελτιώσει το μάθημα του , ακόμη και όταν έχει πρόβλημα να μιλάει πολύ η να λέει τα ίδια πράγματα  , βάζει και το βίντεο αν χρειασθεί  .Σημαντικό για τους μαθητές είναι και η εκτύπωση του μαθήματος ανά πάσα στιγμή .
   Μειονέκτημα αποτελεί ότι δεν διαθέτουν όλοι οι μαθητές υπολογιστή η internet , μιλάμε για το σπίτι κυρίως , ιδίως με την σημερινή  οικονομική κατάσταση η οποία επικρατεί .
  Μια ακαδημία  στο εξωτερικό διαφημίζει ότι  διαθέτει στο αρχείο της 4200 βίντεο διδασκαλίας μαθημάτων , αυτά τα βίντεο μπορεί να τα χρησιμοποιήσει εμπορικά , η να της χρησιμεύσουν για μαθήματα εξ αποστάσεως .
  Παρακολούθησα πολλά απο αυτά τα βίντεο σε  μερικά θέματα των μαθηματικών, τα βρήκα πρωτότυπα και ενδιαφέροντα . Πάρα πολύ καλά απο άποψη αισθητικής παρουσίας με αλλαγές χρωμάτων , παρότι είναι όλα γραμμένα σε στύλ ζωγραφικής με το χέρι .
  Τα βίντεο είναι ανεβασμένα στο youtobe και έχουν ηλεκτρονικές διευθύνσεις ευτυχώς δεν είναι κλειδωμένα αλλά ελεύθερα .
 Σας δίνω  ένα ηλεκτρονικό σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε βιντεομάθημα μαθηματικών Γ λυκείου κατεύθυνσης , εισαγωγή στα όρια ,το συγκεκριμένο μάθημα έχει πάνω απο 1.000.000 προβολές , αυτό τα λέει όλα .
 Αν είστε σχετικοί με το θέμα και δεν γνωρίζετε  καλά την αγγλική μαθηματική ορολογία , μπορείτε να καταννοήσετε το μάθημα μόνο απο αυτά που γράφει ο καθηγητής    Μάθημα 
 Το διαδίκτυο ήδη  χρησιμοποιείται  σε εξετάσεις  γλωσομάθειας , στην πιστοποίησηση γνώσεων πληροφορικής , στην εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση  κ,ά..
 Φαντασθείτε το ίδιο σύστημα να χρησιμοποιείται στην τάξη , ο καθηγητής σε μια ηλεκτρονική διεύθυνση θα έχει καταχωρήσει το διαγώνισμα του , οι μαθητές , ο καθένας με το laptop του ,θα μπαίνουν όλοι ταυτόχρονα στη συγκεκριμένη διεύθυνση και θα καταγράφουν τις απαντήσεις τους και μόλις τελειώσουν θα μαθαίνουν και το βαθμό τους ..
 
.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου